Ako ste ikada razmišljali o karijeri u kreativnoj agenciji, pozicija account direktora mogla bi vam se činiti kao daleki san i krajnji cilj prema kojem treba težiti. Njihova je uloga široka, obuhvaćajući sve od upravljanja projektima, izvještavanja o napretku i komunikacije s klijentima pa do strateškog planiranja i kreativnog usmjeravanja. No, usred živahne agencijske scene, tko zapravo izlazi kao nepriznati heroj? Koje su stvarne dužnosti account direktora i kako ih možemo osnažiti da djeluju učinkovitije unutar svoje branše? Kako bismo dublje razumjeli ovu dinamičnu ulogu, razgovarali smo s Ivanom Kršić, account direktoricom i voditeljicom tima u reklamnoj agenciji koja je proglašena najboljom na ovogodišnjem BalCannesu - Imago Ogilvy.
Možete li podijeliti neke ključne događaje ili prekretnice u svom karijernom putu koji su oblikovali vaš stil vođenja? Kako biste opisali sebe kao lidera?
Kroz život nas različiti događaji definiraju kao osobe, a to se posljedično odražava i na poslovni aspekt, pa nije jednostavno izdvojiti one ključne. Ako pitate kolege s kojima surađujem, opisali bi me kao strogu, ali pravednu. Fer odnos mi je bitan, i trudim se isti takav odnos postići s timom.
Kako biste opisali jedinstvenu kulturu vaše organizacije u tri riječi i kako se ta kultura odražava na svakodnevni rad vašeg tima?
Vjerujemo da pametan, inovativan i pozitivan stav našu kreativnost čini učinkovitom. Ozbiljnim stvarima pristupamo kreativno, a kreativnost shvaćamo ozbiljno. To se odražava i kroz naše radove, ali i kroz cjelokupnu kulturu u organizaciji.
Što kao lider implementirate u svom radu i kako to utječe na vašu organizaciju?
Na svakodnevnoj razini trudim se poticati timski duh. Mi smo timski igrači i bitno je u svakom segmentu imati puno razumijevanja i podrške kako bi se iz svakog individualca izvukao maksimum, te kako bismo u konačnici mogli bolje odgovoriti na tržišne zadatke.
Koja je glavna lekcija koju ste naučili o vođenju i liderstvu izvan poslovnog svijeta, možda iz osobnog iskustva ili od nekog vašeg mentora?
Postoji mnogo lekcija koje inspiriraju svakodnevno, ali ono što me prati je činjenica da dobri lideri poduzimaju radnje koje inspiriraju druge da sanjaju više, uče više, rade bolje i razvijaju se više. Liderstvo je za mene puno više od same stručnosti. Dobrog lidera smatram karizmatičnom osobom koja uz stručnost ima i dobro razvijen “human touch.”
Koja vas je životna filozofija vodila kroz život i karijeru, te kako se ta filozofija odražava na način na koji radite u svojoj organizaciji?
Svi koji me poznaju sigurno mogu potvrditi da često kažem: YOLO! Bez obzira radi li se o najbanalnijim odlukama poput odlaska ili ostanka na super zabavi, ili o nečemu izazovnijem. Volim se okušavati u novim, izazovnim pothvatima i kad se nađem u situaciji sumnje, često si kažem: “Ma jednom se živi!” Moram reći da ishodi, barem za sada, nisu bili loši.
Kada ste posljednji put isprobali nešto potpuno novo i izvan svoje zone komfora?
Ako pričamo o privatnom segmentu, često volim pomicati svoje granice. Tako barem 1-2 puta godišnje napravim nešto što smatram ludim (skok s padobranom, vožnja Cessne, wakeboardanje, track day na Grobniku itd.). Prije dva tjedna ušla sam u ulogu rally vozača i uživala u tome. S poslovne strane također volim preuzimati nove uloge, potičem otvorenost novim idejama i izazovima, te sam sretna što mi organizacija u kojoj radim to omogućuje.
“Dobri lideri poduzimaju radnje koje inspiriraju druge da sanjaju više, uče više, rade bolje i razvijaju se više.”
Koja je vaša omiljena tehnika za motiviranje svojeg tima u teškim trenucima?
Kad radite u kreativnoj agenciji, uvijek se trudite motivirati tim na kreativan način. Najčešće to činim humorom, omiljenom pjesmom ili tehnikama koje opuštaju kreativne blokade. Nekad uzmemo pauzu za šetnju oko zgrade ili petominutnu tjelovježbu.
Koju strategiju koristite kako biste riješili konflikte u timu?
Za rješavanje konflikata u timu primjenjujem strategiju koja potiče otvorenu i transparentnu komunikaciju. Pokušavam sagledati sve strane kako bih što bolje razumjela različite perspektive, s ciljem poticanja konstruktivne rasprave i pronalaska zajedničkog rješenja.
Na koji projekt ili suradnju ste najponosniji?
Radim u industriji koja može postići različite ciljeve. Možemo utjecati na ljude da odaberu specifičan proizvod, ali i pokretati velike promjene od društvenog značaja. Uvijek s ponosom ističem naš projekt Boranka, najveće volontersko pošumljavanje opožarenih područja ikad organizirano u Hrvatskoj, ali i u cijeloj Europi. Kampanju je prepoznala cijela regija, a donijela nam je i najprestižniju europsku nagradu za marketinšku učinkovitost – Zlatni Euro Effie.
Koji su po vama najvrjedniji benefiti koje poslodavac danas nudi radniku? Je li to opcija rada na daljinu, četverodnevni radni tjedan ili nešto treće?
Postoji mnogo benefita koje organizacije danas nude, što je ključno za zadovoljstvo zaposlenika i njihovu produktivnost. Meni je bitan balans između poslovnog i privatnog života, što mi organizacija u kojoj radim omogućuje. Prije dvije godine uveli smo četverodnevni radni tjedan, što nam je donijelo 52 produžena vikenda godišnje. Time puno bolje usklađujem svoj poslovni i privatni život.
Imate li neku knjigu, podcast ili konferenciju za preporučiti?
Definitivno “must read” knjiga je “Alkemija: Nevjerojatna moć ideja koje nemaju smisla” Roryja Sutherlanda, oglašivačke legende i potpredsjednika Ogilvyja UK, čiji TED Talk broji preko 7 milijuna pregleda. Ovo nije prodajni oglas, ali ako vas je naslov zaintrigirao, knjigu možete pronaći na Imagovom web shopu. 🙂