Upoznajte Ružicu, poduzetnicu i majku koja uspješno balansira poslovni i privatni život. Nakon rođenja drugog sina, odlučila je napustiti tradicionalni radni model i pokrenuti vlastiti posao, marketinšku agenciju DigitalRose, koja se bavi kreiranjem contenta, strategijom i vođenjem društvenih mreža, personal brandingom i grafičkim dizajnom. Svoju karijeru počela je graditi u IT industriji, u tvrtkama Serengeti i NTH, da bi se poslije okušala u arhitektonsko-građevinskoj industriji u Baldinistudiju. Svoje znanje i iskustvo kao Marketing Manager odlučila je prenijeti na samostalan biznis. U ovom intervjuu podijelila je s nama svoja iskustva o pokretanju i vođenju vlastitog posla i uspješnom usklađivanju sa obiteljskim životom.
Možete li podijeliti neke ključne događaje ili prekretnice u svom karijernom putu koje su pridonijele Vašoj odluci da se upustite u poduzetništvo?
Moja odluka o poduzetništvu usko je povezana s mojom ulogom majke dvoje male djece. Nakon rođenja drugog sina, shvatila sam da mi je potrebna bolja ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Tradicionalni način rada, sa strogim radnim vremenom i dugim putovanjima do posla, jednostavno više nije bio opcija za mene. Situacija da moj sin nije dobio mjesto u vrtiću i da sam morala ostati duže s njim kod kuće ubrzala je ovu odluku. Prije toga nikada nisam razmišljala o poduzetništvu, ali sam se nakon nekoliko dana odlučila na taj korak, bez previše razmišljanja i analiziranja. Sada sama kreiram svoj raspored, radim iz vlastitog doma i bolje usklađujem poslovne obveze s obiteljskim životom. Osim toga, poduzetništvo mi je pružilo priliku da se kreativno izrazim i izgradim nešto svoje, što me dodatno motiviralo. Ne mogu reći da je uvijek lako; ima puno rada i odricanja, ali osjećaj da stvaraš nešto svoje i gledaš kako raste definitivno je vrijedan toga.
Koja je glavna lekcija koju ste naučili o vođenju i liderstvu izvan poslovnog svijeta, možda iz osobnog iskustva ili od nekog Vašeg mentora?
Kao glavnu lekciju istaknula bih važnost komunikacije i transparentnosti. Ova lekcija dolazi iz osobnog iskustva, ali je izuzetno bitna i u poslovnom svijetu. Jasna i otvorena komunikacija ključ je za izgradnju povjerenja i uspješne suradnje s klijentima. U privatnom životu imala sam situacije gdje su nesporazumi i nedostatak komunikacije doveli do nepotrebnih sukoba i nerazumijevanja. Naučila sam da je važno uvijek biti iskren i jasan u svojim namjerama, očekivanjima i mogućnostima, jer to pomaže izgraditi čvrste i zdrave odnose. Ova se lekcija pokazala izuzetno vrijednom i u poslovnom svijetu, gdje nastojim svakodnevno komunicirati sa svojim klijentima i biti im dostupna za sva pitanja i savjete.
Koja Vas je životna filozofija vodila kroz život i karijeru, te kako se ta filozofija odražava na način na koji vodite svoju agenciju?
“Sreća prati hrabre.” Moja životna filozofija temelji se na vjerovanju da strah od nepoznatog nikada ne smije biti prepreka za postizanje uspjeha. Uvijek sam bila svjesna da su najveće prilike skrivene iza vrata koja se čine najstrašnijima. Zbog toga često riskiram i izlazim iz svoje zone komfora, jer znam da se upravo tamo nalazi prilika za rast. Vjerujem da je ključ uspjeha u poduzetništvu hrabrost da se suočite s nepoznatim i odlučnost da nastavite koračati naprijed, čak i kad put nije sasvim jasan. S vremenom će se sve posložiti onako kako treba.
Možete li opisati situaciju kada ste se suočili s neuspjehom, i kako ste ga prevladali?
Najizazovnija situacija s kojom sam se suočila na početku svoje poduzetničke karijere bila je pronalazak prvih klijenata. Unatoč trudu i entuzijazmu, mojih prvih nekoliko ponuda klijentima bilo je odbijeno. To je bio trenutak kada sam bila preplavljena osjećajem nesigurnosti. Pitala sam se jesam li dobro definirala usluge i cijene, kojim kanalima doći do klijenata… No, odlučila sam nastaviti i truditi se još više kako bih prvenstveno samoj sebi dokazala da to mogu. Upisala sam dodatne edukacije i paralelno postavljala temelje svog biznisa. Već prvi mjesec dogovorila sam prve suradnje, koje su aktualne i danas. Posao se širi prvenstveno putem preporuka, što je u konačnici i najbolji način.
Kada ste posljednji put isprobali nešto potpuno novo i izvan svoje zone komfora?
Često se nalazim u situacijama koje zahtijevaju izlazak iz zone komfora, posebno na raznim poslovnim događajima i sastancima. Tada dolazim u kontakt s novim potencijalnim klijentima i predstavljam im sebe i svoj biznis po prvi put. Iskreno, nikada nisam smatrala da je prodaja moj poziv, ali izgleda da mi ide bolje nego što sam očekivala. Svaki put kad se nađem u takvoj situaciji, osjećam blagi nalet adrenalina, ali to me samo motivira da budem još bolja i sigurnija u svoje sposobnosti. Najteže mi je raditi marketing za sebe i javno se izložiti drugima, ali dosta radim na tome i vjerujem da će s vremenom postati prirodno i normalno.
"Uvijek sam bila svjesna da su najveće prilike skrivene iza vrata koja se čine najstrašnijima. Zbog toga često riskiram i izlazim iz svoje zone komfora, jer znam da se upravo tamo nalazi prilika za rast."
Kada ste se posljednji put “igrali” s nekim kreativnim alatima ili tehnikama, uključujući i AI, kako biste riješili neki poslovni problem?
Iako sam kao millennial isprva bila skeptična prema AI alatima, sada često koristim ChatGPT za prijedloge tema objava za društvene mreže ili neki od AI video editora. AI alati su se pokazali kao sjajni pomagači u rješavanju svakodnevnih poslovnih izazova, a uz to su izuzetno zabavni i jednostavni za korištenje.
Koji su po Vama najvrjedniji benefiti u današnje vrijeme koje poslodavac nudi radniku? Da li je to opcija rada remote, četverodnevno radno vrijeme ili nešto treće?
Kao majci, fleksibilno radno vrijeme mi je definitivno najvrjedniji benefit. Također bih istaknula važnost godišnjih sistematskih pregleda koje firme sve češće uvode u svoj popis benefita za zaposlenike, a koji su od neizmjerne važnosti. Osobno znam nekoliko nevjerojatnih priča vezano uz ovu temu. Jačanje timskog duha i povezanosti sa kompanijom kroz razne evente također smatram bitnima, kao i redovite evaluacije kako bi se zaposlenicima dalo do znanja što rade dobro, gdje je prostor za napredak i u konačnici, da ih se nagradi za njihov doprinos.
Koji je Vaš omiljeni način da se riješite stresa u poslovnom okruženju?
Moj način rješavanja stresa je fizička aktivnost. Većinom je to trčanje koje mi pomaže da posložim misli i često se vratim doma s hrpom novih ideja koje zapisujem u rokovnik. Osim trčanja, pomaže mi poduži razgovor s najboljom prijateljicom koja me uvijek smiri i učini da sve zvuči bolje, iako se u tom trenutku možda ne čini tako. U trenutnoj stresnoj situaciji često koristim humor kao način opuštanja i smirivanja situacije za sebe. Naravno, bitno je procijeniti je li humor primjeren u pojedinoj situaciji i u dozvoljenoj mjeri, ali u velikoj većini slučajeva uvelike mi pomogne da se opustim jer druga strana prihvati humor bez imalo problema.
Koja je najvrjednija edukacija na kojoj ste bili?
Istaknula bih Algebrinu edukaciju za grafičkog dizajnera koju sam završila nakon diplome na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i zapošljavanja na svom prvom poslu u marketingu. U nedostatku internog dizajnera, to mi se činilo kao logičan korak kako bih upotpunila svoju ekspertizu rada u marketingu i prenijela svoje kreativne ideje direktno u vizuale. Putem grafičkog dizajna mogu iskazati svoju kreativnu stranu, pošto se kreiranje sadržaja često svede na SEO pisanje, a ono je dosta različito od onog kreativnog.
Da li imate nekog poslovnog influencera ili stručnjaka za preporučiti iz industrije, a čiji sadržaj pratite?
Definitivno, većinom su to razne marketinške agencije iz regije čiji sadržaj pratim na Instagramu i LinkedInu i služi mi kao inspiracija za kreiranje vlastitog. Primjerice, Creative2Agency imaju jako dobar video sadržaj i tutorijale. Spomenula bih i SEO agenciju SLADE čije blogove jednostavno ne preskačem – izuzetno edukativan i vrijedan sadržaj, kao i edukacije. Dodatno, istaknula bih neke od vodećih dizajnera na globalnom tržištu poput CJ Crawleyja ili Jacka Chittyja čiji me sadržaj zapravo najviše intrigira i educira.
Koji Vam je idući poslovni ili osobni cilj?
Trenutni cilj mi je proširiti svoj posao i specijalizirati se kao B2B marketinški konzultant za IT industriju. Krenula sam s prvim projektima za SaaS kompanije i voljela bih nastaviti u tom smjeru. Također, obožavam raditi evente, pa bih voljela više uključiti tu komponentu u svoje usluge. Što se tiče osobnog cilja – definitivno bih voljela više putovati. Držite mi fige!