Lider on the radar: Tea Hitner, Qunomedical

Lider on the radar: Tea Hitner, Qunomedical
Sa samo 32 godine, Tea Hitner brzo se probila do vrha industrije medicinskog turizma kao direktorica partnerstva i poslovnog razvoja u Qunomedicalu, iznimnoj njemačkoj tvrtki posvećenoj pružanju visokokvalitetnih medicinskih tretmana u zemlji i inozemstvu. Diplomirana ekonomistica i aktivna članica Rotary zajednice, uključujući i novoosnovani klub Zagreb Lenuci, svakodnevno pokazuje svoju nepopustljivu predanost i živahan stil vođenja. Poznata po njegovanju povjerenja i otvorenoj komunikaciji, u svoju ulogu unosi rijetku mješavinu strasti i preciznosti, osiguravajući da se ništa ne radi polovično.

Ovaj intervju dio je serijala Leader On The Radar, osmišljenog kako bi osvijetlio i prikazao poslovne prakse mladih lidera poput Tee, nudeći neprocjenjive perspektive iz samog srca industrije.

Možete li podijeliti neke ključne događaje ili prekretnice u svom karijernom putovanju koje su oblikovale Vaš stil vođenja?

Kao mladu osobu koja je tek kročila u poslovni svijet, a danas kao uspješnu (i dalje mladu 😉 ) poslovnu ženu, oblikovao me moj prvi mentor i poslodavac Ognjen Bagatin. Rad uz čovjeka koji je vizionar, ne boji se dijeliti znanje, ima ogromno povjerenje u svoje ljude i ulaže u njih jer želi da su bolji od njega, pušta ih da griješe kao proces učenja – samo su neki od postulata koje sam „preuzela“ od njega. Njegova nepresušna energija, želja za napretkom i stav: “Sve se uvijek može” bili su ključni u oblikovanju mog stila vođenja.

 

Kako biste opisali jedinstvenu kulturu Vaše organizacije u par riječi i kako se ta kultura odražava na svakodnevni rad Vašeg tima?

“No mediocrity. No bullshit. Be smart and have fun.” U prijevodu, uvijek se trudi dati najbolje od sebe. Budi iskren i drži se istine. Donosi odluke kao da se radi o tvojoj vlastitoj kompaniji i uživaj na tom putu – zabavi se. Rad u startupu ne daje puno prostora za drugačija ponašanja jer nema skrivanja u hijerarhiji ili iza velikog sustava. Informacije i akcije kolaju vrlo brzo, planovi se mijenjaju gotovo na dnevnoj bazi i često imate osjećaj da je riječ o preživljavanju. Posao se često čini kao novi eksperiment, a ne svakodnevna aktivnost, i trud svakog zaposlenika je bitan. Moj tim je upravo takav – agilan, fleksibilan, entuzijastičan i jakog mindseta.

Koja je najvažnija promjena koju ste implementirali kao lider i kako je to utjecalo na Vašu organizaciju?

Vratila bih se u vrijeme pandemije COVID-19, kada smo kao kompanija imali vrlo crne scenarije ispred sebe. Core business kompanije tada je bio lead generation i bookiranje klijenata za razne medicinske i estetske zahvate izvan njihove domicilne zemlje u našim partnerskim klinikama i bolnicama. Razlog je u većini slučajeva bio privatnost, cijena ili nedostupnost usluga i zahvata u njihovoj zemlji. Glavni koridori koje smo inače koristili bili su zatvoreni, uz zabranu putovanja, i nitko od bookiranih pacijenata nije bio u mogućnosti prijeći granice kako bi dobio uslugu ili zahvat koji je bookirao. Tada je negdje u zraku “plivalo” oko 4,5 milijuna eura koje nismo mogli naplatiti jer zahvati nisu mogli biti odrađeni. Radimo po commission-based principu, gdje naplatu vršimo nakon odrađenog zahvata. Hrvatska ni danas nije, a pogotovo tada nije bila prepoznata na mapi zdravstvenog turizma. Upornim lobiranjem unutar svog tima, uspjela sam prodati ideju Hrvatske kao destinacije u koju možemo poslati te pacijente koji su „na čekanju“ jer je ulaz u zemlju u medicinske svrhe bio moguć i vrlo jednostavan uz ispunjavanje e-medical forma. Korak po korak, iskoristila sam postojeće kontakte iz industrije i u nekoliko tjedana onboardala nekolicinu izvrsnih medicinskih providera diljem Hrvatske koji su tada postali jedni od vodećih partnera Qunomedicala. I danas uspješno pomažemo klijentima i pacijentima iz cijelog svijeta da dođu i punimo kapacitete hrvatskih privatnih poliklinika. To je ujedno bio i put ka otvaranju malog ureda i podružnice u Zagrebu, gdje smo od 2023. zaposlili nekolicinu hrvatskih radnika. To su projekti i suradnje na koje sam danas najponosnija.

Koje je glavna lekcija koju ste naučili o vođenju i liderstvu izvan poslovnog svijeta, možda iz osobnog iskustva ili od nekog Vašeg mentora?

Nisu svi ljudi isti. To kako vi vidite i razumijete zadatak, uputu ili proces, i kako vizualizirate krajnji rezultat, osoba preko puta vas gotovo sigurno vidi, čuje i razumije drugačije. Kako u privatnom životu, tako i u poslovnom okruženju, posebice na pozicijama gdje vodite ljude, vrlo brzo shvatite da različiti ljudi zahtijevaju različite načine komunikacije i vođenja. Manje ili više uputa, manje ili više feedbacka, direktna komunikacija ili blaži pristup, blizina nadređenog ili distanciranost samo su neke od stvari koje razlikujem u pristupu prema svom timu i kolegama. Osobno sam vrlo direktna, jasna i strukturirana osoba koja ništa ne prepušta slučaju i volim biti “on top of things”, no ne znači da prema svima i uvijek mogu biti takva. Bitno je moći prilagoditi stil vođenja različitim tipovima ljudi i to je nešto što i danas još uvijek učim.

 

Koja je Vaša omiljena tehnika za motiviranje svojeg tima u teškim trenucima?

Jednostavno biti prisutna i dati do znanja da smo skupa u svemu što se događa, dobrom i lošem. Naučila sam do sada da se višestruko vraća biti prisutan, biti realan i transparentan prema svojim ljudima i držati ih uključenima sve do razine do koje je to moguće. Povjerenje igra ključnu ulogu. Ako ga nema, teško da će bilo kakva motivacija ili stimulacija imati dugoročan efekt.

 

Koju strategiju koristite kako biste riješili konflikte u timu?

Potičem otvorenu komunikaciju, uvijek. Time smatram da već dosta konflikata preveniramo. Naravno da ih je nemoguće izbjeći sve, ali kada i dođe do njih, nikad se ne igramo “he said she said” scenarija. Koga nema u sobi o njemu se ne razgovara ako je upleten u danu situaciju ili problem. Čuti kritiku i negativan feedback je teško, ali može djelovati i jako razvojno za pojedinca. Tako da to jednako kao i davanje pohvala i pozitivnih feedbacka uvijek zagovaram. Tko me poznaje poslovno, ali i privatno, potvrdit će vam ovo u prvoj rečenici u kojoj me opisuje. 😉

Da li ste uključeni u još neke projekte van poslovne domene? Poput side business-a ili dodatnih investicija; bilo vremenskih ili novčanih, u neke specifične interese?

Trenutni posao sam po sebi vremenski je dosta zahtjevan i izazovan što mi ne ostavlja puno vremena i prostora za side business. Često sam na putu i jedna od onih koja „živi u koferu“. Na trenutnoj poziciji Director Partnerships and Business Development glavna sam i odgovorna za sve partnerske odnose i uvjete poslovanja s bolnicama i klinikama diljem Europe i svijeta. To, kao što možete pretpostaviti, sa sobom nosi odgovornost provjere standarda i uvjeta u bolnicama kako bismo bili sigurni da naši klijenti dobivaju samo najbolju uslugu uz najviše standarde sigurnosti. Sa rastom mreže providera raste i broj partnera koje je potrebno nadzirati. No, zahvaljujući svom timu i dobroj raspodjeli odgovornosti ne osjećam to u rasponu u kojem mi kao kompanija rastemo. Uz sve navedeno, pokušavam i humanitarno djelovati i ipak imati područja interesa izvan posla tako da sam aktivan član Rotary zajednice i novoosnovanog kluba Zagreb Lenuci uz nekolicinu jednako ambicioznih, entuzijastičnih i pozitivnih pojedinaca.

 

Koji je Vaš omiljeni način da se riješite stresa u poslovnom okruženju?

Ništa kao dobar trening! Tako da za mene definitivno sport i rekreacija kao #1 u rješavanju stresa i otpuštanju bilo kakvih negativnih emocija i stresora. Dugogodišnji sam sportaš, bivši rukometaš s velikim snovima o sportskoj karijeri, ali nažalost i puno ozljeda u zdravstvenom kartonu što me pred kraj studentskih dana odvelo u nekom drugom smjeru. No, bez obzira na to, sport je, barem u obliku rekreacije, ostao duboko u mom DNA i ne mogu zamisliti svoj svakodnevni život bez indoor i outdoor sportskih aktivnosti. Radni dan zapravo započinjem treningom prije nego otvorim vrata ureda kako bih svoje tijelo, a posebice mozak, opskrbila dovoljnom razinom serotonina za sve izazove koji me taj dan čekaju.

Koji su po Vama najvrjedniji benefiti u današnje vrijeme koje poslodavac nudi radniku? Da li je to opcija rada remote, četverodnevno radno vrijeme ili nešto treće?

Rad remote i fleksibilno radno vrijeme definitivno i sama maksimalno koristim. Volim taj osjećaj slobode i posao koji me nužno ne veže za jedno mjesto jer dobar poslovni rezultat najmanje ovisi o tome gdje sjedite ukoliko imate dobru infrastrukturu, gdje god da se nalazite. Četverodnevni radni tjedan mi se i dalje čini daleko od onoga što trenutno živim, ali to bi u svakom slučaju bio benefit koji bi pomogao i možda čak i prevagnuo u odabiru neke buduće pozicije. Posebice kasnije, kada dođu obitelj i djeca. Veliki sam radoholičar, ali slobodno vrijeme sve više cijenim. Uz to, smatram jako važnim benefitom i zdravstveni paket te ulogu poslodavaca koji brine o tome da se isti konzumira. Živimo u vremenu u kojem nemamo vremena za sebe i često zanemarujemo ono što nam tijelo signalizira jer uvijek postoji „još to nešto“ što bi trebalo obaviti, a što stavljamo ispred nas samih i toga kako se osjećamo. Srećom, naučila sam poštovati svoje tijelo kada zahtijeva odmor i mir, te mu trudim se to i dati. Nemojmo zaboraviti da plaćeno bolovanje, osnovno zdravstveno osiguranje, porodiljni dopust tijekom prve godine života djeteta i plaćeni godišnji odmor nisu benefiti koje prakticiraju sve zemlje svijeta. Puno naprednije ekonomije od Hrvatske tu su puno „nazadnije“ od nas. Last but not least, stock options, bonus sistemi i severance package su također benefiti koji utječu na ostanak i odlazak današnjeg radnika.

 

Koji Vam je idući poslovni ili osobni cilj?

Poslovno uvijek stremim novim izazovima, prilikama i znanjima. Težim tome da svaki dan ima neki smisao i pomak unaprijed, kako za mene tako i za sustav u kojem radim. Naravno, to nije uvijek moguće, ali tada ne gubim fokus. Nedavno sam u kompaniji preuzela novi odjel i trenutno mi je to dosta izazovno jer koordiniram technical/product team na implementaciji softverskog rješenja prema partnerskim bolnicama. Radi se zapravo o implementaciji naprednog patient management sustava (Salesforce based) i automatizaciji procesa unutar istih s ciljem višestruke optimizacije procesa i smanjenja troškova. Prelazak s primarno B2B sales oriented pozicije koja je usmjerena na krajnji B2C segment na ovu trenutnu poziciju popriličan je zaokret. Inicijalno veliki izvor stresa, ali čim „proplivate“, postaje užitak, kao i svaki put do sada. Cilj je nastaviti rasti i razvijati se. Gdje, na kojoj poziciji i u kojoj kompaniji, rekla bih, nije toliko bitno dokle god me osobno drajva to što radim. Privatno ili osobno, imam jedan cilj koji nikad ne prestaje – biti sretna. Što god to značilo za mene u danom trenutku, razdoblju u životu ili godini.

PHOTO: FORWARD.HR