Godina je 2024. i uživamo u brojnim slobodama o kojima smo nekada mogli samo sanjati, no i dalje se kao društvo u cjelini osjećamo nelagodno kada se pokrene pitanje žena na rukovodećim položajima. Iako većina velikih korporacija ističe borbu za rodnu ravnopravnost, uključivost i raznolikost kao svoje primarne ciljeve, moramo se zapitati zašto je jaz između muškaraca i žena u poslovnom svijetu i dalje toliko nepremostiv.
Mnoga se istraživanja bave upravo ovom temom koja je u svijetu ubrzanog napretka sve aktualnija. Harvard Business Review navodi da su „određeni rodni stereotipi druge generacije još uvijek prisutni“ te da „žene moraju uspostaviti kredibilitet u kulturi u kojoj postoji dubok konflikt oko toga trebaju li one, te kada i kako, pokazati autoritet“.
Budući da su autoritativnost, odlučnost i odvažnost još uvijek osobine koje se uglavnom pripisuju muškarcima, teško je promijeniti duboko ukorijenjeno uvjerenje da žene ne trebaju zauzimati čelne pozicije ili da im one naprosto ne pristaju.
Često se žena koja pokazuje moć ili čvrstoću odbacuje kao nesigurna i histerična – a strah od toga da će biti percipirane kao takve natjerao je brojne žene da se povuku iz utrke za položajem. One tako najčešće ostaju u pozadini, kao savjetnice, pomoćnice ili zamjenice, a muška figura ta je koju najčešće možemo vidjeti u medijima, na čelu odbora, tvrtki i organizacija te na ostalim rukovodećim položajima.
Iako su pomaci i dalje nedovoljni, kao društvo smo se napokon pomaknuli dalje od poznate floskule da je žena ženi vuk i počeli razmišljati o važnosti networkinga u poslovnom svijetu. Networking je uspostavljanje dugoročnih kvalitetnih odnosa između dviju ili više strana, s ciljem rasta, razvoja i dobivanja podrške. Upravo je podrška ono što nedostaje ženama diljem svijeta, a naročito ženama koje žele napredovati u karijeri. Iz takve podrške nastao je i portal Forward.hr, iza kojeg stoje osnivačica Nina Nikšić (direktorica marketinga tvrtke Černelić Interior Solutions), kreativna direktorica portala Ivana Jandrić (direktorica odjela za digitalno učenje, LQ) i glavna urednica Antonela Lukić (menadžer za e-mail marketing, Calzedonia Digital).
"Dijelite članke o prekrasnim, uspješnim ženama koje vas okružuju, podržite lokalne poduzetnice kupovinom njihovih proizvoda ili usluga i veselite se svakom njihovom uspjehu jer udružene smo snažnije."
Anne Welsh McNulty otvoreno piše za Harvard Business Review o svojim iskustvima kao žena u poslovnom svijetu te navodi: „Postoje ogromne koristi za pojedinca i organizaciju kada žene podržavaju jedna drugu.“ Smatra da je jedini protuotrov za rodnu diskriminaciju to da se žene što češće i što glasnije udružuju, otvoreno podupirući jedna drugu, a mi se u potpunosti slažemo s njom. Ono što je možda najvažnije kada je u pitanju stvaranje ženskog čopora je izlazak iz toksičnog uvjerenja koje smo već spomenuli – a to je da su vam ostale žene konkurencija i smetnja na putu prema vrhu. Takva razjedinjenost i netrpeljivost vode samo do osnaživanja muškaraca kojima je posljedično još lakše doći do položaja moći. Ne možemo dovoljno naglasiti koliko je bitno ujediniti žensku energiju i snagu i biti empatičnije jedne prema drugima.
U svijetu u kojemu se toliko toga pokušava zataškati, iako nam se možda čini da su nam informacije dostupnije više nego ikada, nema ništa važnije od stvaranja bliskog kruga povjerljivih suradnica s kojima žene mogu dijeliti informacije o tome kakve su pojedine tvrtke ili organizacije i međusobni odnosi među njima, kolike su mogućnosti napredovanja te postoji li prikrivena rodna diskriminacija. Stoga, neka se vaš ženski čopor temelji na međusobnoj podršci, povjerenju i osnaživanju. Dijelite članke o prekrasnim, uspješnim ženama koje vas okružuju, podržite lokalne poduzetnice kupovinom njihovih proizvoda ili usluga i veselite se svakom njihovom uspjehu jer udružene smo snažnije.