Ako je moda igra, onda su modni editorijali vizualni narativi kojima brandovi, dizajneri i fotografi žele ispričati jedinstvenu priču. A pričanje priče pomoću vizuala upravo je ono čemu služi Midjourney, AI alat pomoću kojega možete stvoriti jedinstvene fotografije na temelju zadanog teksta.
David Holz, osnivač Midjourneyja, u jednom od starijih intervjua navodi da ga brojni umjetnici koji se koriste ovim alatom smatraju „studentom koji se inspirira umjetničkim djelima“. Time staje na kraj gorućim pitanjima u vezi s intelektualnim vlasništvom i problematikom kopiranja tuđih umjetničkih djela i stilova pomoću AI alata. Prednosti takvih alata svakako su to što vam za stvaranje fotografija ne treba nikakav talent niti posebno tehničko znanje. Dovoljno je samo unijeti tekstualnu uputu, eng. prompt, kojom ćete objasniti što želite stvoriti. Što je vaša uputa detaljnija i preciznija, to će rezultati biti uspješniji, a mogućnosti su, doista, beskonačne.
Kada su modni editorijali u pitanju, možemo ih smatrati moćnim medijem za prenošenje raspoloženja ili atmosfere, a oduvijek su zauzimali ključno mjesto u modnim časopisima i svijetu mode općenito. No, iza njih stoji cijela vojska ljudi – od dizajnera, modela, fotografa, do urednika, stilista i cijelih produkcijskih timova, a njihovo je stvaranje skup i dugotrajan proces koji ovisi o više čimbenika. Danas je za stvaranje modnih editorijala potrebna tek mašta i nekoliko klikova mišem, a cijeli je proces dodatno začinila inovativna funkcija Midjourneyja –-sref, skraćeno od Style Reference ili stilska referenca.
Korištenje ove značajke vrlo je jednostavno. Naime, ako želite stvoriti fotografije sličnog stila, dovoljno je nakon tekstualne upute dodati –-sref zatim unijeti poveznicu na fotografiju čiji stil želite kopirati. Alternativno, možete upisati –sref random, pritisnuti enter i dobiti jedinstven kod koji možete koristiti pri stvaranju drugih fotografija. Dakle, to je onaj zbunjujuć niz brojeva kojeg ste vjerojatno vidjeli posvuda ako pratite svijet generativnog AI-a.
Recimo da želite stvoriti editorijal inspiriran skandinavskim minimalizmom. Uz pomoć samo nekoliko riječi i jedinstvenog koda, dobit ćete niz fotografija u neutralnim bojama, zadanih tekstura, kompozicije ili atmosfere. Kada kažemo da su mogućnosti beskonačne, to doista i mislimo, a Midjourney je sposoban kreirati 2 949 672 095 različitih kodova – nevjerojatno, zar ne? Postoje brojni stilovi kojima se možete poigrati, bez obzira na to jeste li profesionalci ili AI alate koristite za vlastite potrebe. Primjerice holografski kojeg odlikuju sanjiva atmosfera, pastelne boje i nježne teksture, a fotografije same po sebi graniče s nadrealizmom.
U posljednje su vrijeme naročito popularni editorijali inspirirani mističnom prirodom pa će takvim fotografijama dominirati zagasite boje, motivi poput šumskih gljiva i paprati, s modelima koji utjelovljuju divlju ljepotu. Možete zalutati u futurizam i kreirati editorijale inspirirane svemirom, cyberpunkom ili putovanjem kroz vrijeme. Nisu vam potrebni nikakvi skupi materijali ili kompleksna scenografija, a vaše će kreacije biti posebne.
Dok ne ispucamo impresivan broj kodova koje nudi Midjourney, i do neke sljedeće nadogradnje, slobodno možemo reći da AI alati donose revoluciju u proces kreiranja editorijala, omogućujući dizajnerima i kreativcima da realiziraju svoje ideje s nevjerojatnom preciznošću i brzinom.