Steve Jobs jednom je izjavio da je najmoćniji resurs današnjice vrijeme. I dok većina ljudi žonglira poslovne obveze, obitelj, hobije, putovanja i druženja, taj se citat pokazao točnim. Znate i sami koliko je naporno gubiti vrijeme na razne zadatke koji vas iscrpljuju, poput traženja najbolje perilice za rublje u određenom cjenovnom rangu, odlučivanja između hibridnog automobila i onoga na benzin ili dionica u koje bi bilo pametno uložiti. Tome je doskočila nova značajka ChatGPT-ja pod nazivom Deep Research.
Deep Research omogućava dubinsko pretraživanje interneta namijenjeno složenim zadacima. Dok bi ljudima trebalo više sati za pregledavanje izvora, analizu i sažimanje informacija, Deep Research to postiže u nekoliko desetaka minuta. Za razliku od standardnog ChatGPT-a koji odgovara na pitanja u realnom vremenu, Deep Research radi samostalno i to u rasponu od pet do trideset minuta, ovisno o složenosti zadatka.
Primjerice, ne možete se odlučiti koji automobil kupiti u cjenovnom rangu između 12 i 15 tisuća eura. Prvo, postavite jednostavan upit poput: „Koji su najbolji automobili u Hrvatskoj u cjenovnom rangu od 12 000 do 15 000 eura, uzimajući u obzir pouzdanost, troškove održavanja i potrošnju goriva?“ Deep Research zatim pretražuje online oglasnike, forume, recenzije, a također analizira troškove goriva i održavanja, osiguranje te poreze.Nakon što prikupi podatke, AI generira izvještaj u kojem se nalaze najpovoljniji modeli, njihovi troškovi, prednosti i mane, usporedba potrošnje goriva i servisnih troškova te konkretne ponude s oglasnika. Također, možete dobiti korisne savjete o tome kako pregovarati s prodavateljima i što bi trebalo izbjegavati. Za samo nekoliko minuta dobijete sveobuhvatan izvještaj koji Vam pomaže da donesete informiranu odluku. S pomoću Deep Researcha istraživanje za kupovinu automobila postaje brže, preciznije i puno jednostavnije.
Osim za osobnu primjernu taj alat može biti posebno koristan profesionalcima koji se bave zahtjevnijim poslovima na područjima poput financija, znanosti, politike i inženjerstva. Ti sektori često zahtijevaju duboko istraživanje i analizu velikih količina podataka, što može biti izuzetno vremenski zahtjevno. Tradicionalni istraživački procesi često uključuju pregledanje brojnih izvora, usporedbu podataka i izvještavanje o rezultatima, a Deep Research omogućuje da se taj proces ubrza i pojednostavi. Iz Wireda navode da bi takav alat mogao zamijeniti brojne administrativne pozicije u tvrtkama, no navode da još uvijek nije potpuno pouzdan i da je ljudska intervencija i dalje nužna.
Vjerujemo da će takvi i slični alati znatno skratiti vrijeme potrebno za istraživanje najpouzdanijeg automobila, korisnog kućanskog uređaja ili najpovoljnijeg kredita u banci. Naravno, iako je sjajno to što sate istraživanja možemo prepustiti tehnologiji koja nam rezultate može isporučiti u samo nekoliko minuta, važno je iste provjeriti. Kritičko promišljanje ključno je za donošenje važnih odluka, a tehnologija alat koji nam može pomoći u tome.