Vjerojatno nema osobe na svijetu koja nije čula za popularnu streaming platformu Netflix ili koja nije bar jednom u životu „bingeala“ neku od serija iz njihove produkcije. I dok raspravljamo o najnovijoj sezoni serije Wednesday ili nestrpljivo čekamo posljednju sezonu Stranger Thingsa, iz Netflixa su objavili novost koja je izazvala lavinu reakcija. Sljedeće godine korisnicima najjeftinijih paketa bit će prikazivani oglasi generirani umjetnom inteligencijom. Iako detalji nisu poznati, donosimo pregled najavljenih promjena.
Ono što zasad znamo jest da Netflix planira uvesti oglase unutar samih sadržaja, a među njima i one koji će se pojavljivati kada korisnik pritisne pauzu. Još nije jasno hoće li oglasi biti personalizirani na temelju povijesti gledanja, povezni s trenutačnim sadržajem ili oblikovani prema nekom sasvim trećem kriteriju. Ono što je dosad potvrđeno jest da će oglasi biti generirani s pomoću AI-a.
Netflixova voditeljica oglašavanja naglasila je da su temelji poslovanja ovog streaming giganta kombiniranje najnovije tehnologije i vrhunskog sadržaja, a uporaba umjetne inteligencije novi je korak prema ubrzanom napretku. Posebno je istaknula kako je pažnja korisnika na Netflixu znatno veća nego na konkurentskim platformama, što oglašivačima otvara prostor za učinkovitije kampanje. Prema dostupnim podacima korisnici jeftinijeg paketa prosječno provedu 41 sat mjesečno gledajući sadržaj, od čega oko tri sata otpada na reklame. Kada uzmemo u obziru tu impresivnu brojku, nije ni čudo da su tvorci ove platforme odlučili okrenuti vrijeme koje korisnici provedu na mreži u svoju korist.
Naravno, takve novosti nisu uvijek dočekane s ovacijama pa se tako korisnici najjeftinijih paketa žale da je riječ o diskriminaciji te da će ih najnoviji Netflixov potez natjerati na otkazivanje pretplate ili kupovinu skupljeg paketa. U svijetu u kojem smo preplavljeni AI sadržajima, polako se počinje primjećivati zasićenost krajnjih korisnika, naročito kada je u pitanju oglašavanje. Poteže se i pitanje privatnosti jer još jedna vrsta sadržaja utemeljena na algoritmu ponovno zadire u privatnost korisnika koji se osjećaju kao na meti ogromnih korporacija koje će im time nuditi svoje proizvode.
S druge strane, iz Netflixa poručuju da je riječ o evoluciji poslovnog modela i nužnom koraku kako bi platforma zadržala pristupačne pakete za što širi krug korisnika. Tvrtka se pritom poziva na podatke koji pokazuju da gledatelji na njihovoj platformi posvećuju jednaku pažnju oglasima kao i samom sadržaju, što u očima oglašivača čini Netflix izuzetno vrijednim partnerom. Ipak, ostaje pitanje koliko će se korisnici zaista pomiriti s idejom da im umjetna inteligencija diktira što će vidjeti u pauzama omiljenih serija ili filmova. Hoće li se radi uštede pomiriti s dodatnim oglasima ili će ipak posegnuti za skupljim, ali čistim iskustvom gledanja – pokazat će tek 2026. godina.