Kozmetička industrija pod mikroskopom: AI alati koji će Vam se uvući pod kožu

Kozmetička industrija pod mikroskopom: AI alati koji će Vam se uvući pod kožu
Kozmetička industrija jedna je od najbrže rastućih svjetskih industrija, a novi proizvodi za njegu kože, estetski tretmani, parfemi i proizvodi dekorativne kozmetike niču svaki dan. S obzirom na to da je kvalitetna i sigurna formulacija imperativ u proizvodnji svakog kozmetičkog proizvoda, ne čudi da se najveći svjetski beauty brandovi sve više okreću umjetnoj inteligenciji. AI transformira način na koji brendovi razvijaju proizvode, komuniciraju s potrošačima i prilagođavaju ponudu individualnim potrebama.

Sigurni smo da je mnogima od Vas ChatGPT postao svakodnevni saveznik u obavljanju posla – od sastavljanja e-poruka do brainstormanja ideja. Iako su se slični alati pokazali sjajnima za pisanje i uređivanje tekstova, pretraživanje i sažimanje informacija, učenje, planiranje obveza, pa čak i davanje savjeta za kuhanje ili trening, važno je naglasiti da takvi alati imaju svoja ograničenja. Naime, iako mogu preporučiti kozmetičke proizvode na temelju sastojaka i tipa kože, oni ne mogu zamijeniti fizičko isprobavanje proizvoda, osjet mirisa ili stvarni doživljaj teksture. 

Iako nijedan alat nije svemoguć, tvrtka HautAI nedavno je lansirala generativni AI sustav pod nazivom SkinGPT koji simulirala učinke kozmetičkih tretmana i proizvoda. SkinGPT nudi širok spektar primjena, omogućujući tvrtkama da pokažu kako proizvodi ili tretmani utječu na kožu tijekom vremena, poput smanjenja crvenila ili hiperpigmentacije. Također može simulirati učinke okoliša, poput UV oštećenja, i predvidjeti kako će koža stariti. Na primjer, potrošači mogu vidjeti kako (ne)korištenje kreme s SPF-om utječe na kožu na temelju prosječnog UV indeksa na području u kojem žive. SkinGPT prvenstveno je namijenjen kozmetičkim tvrtkama koje ga mogu implementirati u svom radu kako bi educirali svoje kupce i pomogli im donositi odluke koje su u najboljem interesu za zdravlje i ljepotu njihove kože. 

Koliko god da su mogućnosti generativnih AI alata fascinantne, iz Forbesa ističu da je uloga konverzacijskih alata umjetne inteligencije jednako važna. Prosječnom korisniku oni mogu poslužiti kao prvi korak u informiranju o određenim vrstama kozmetičkih proizvoda s obzirom na specifične potrebe njihove kože. U tom slučaju konverzacijski AI alati služe kao virtualni savjetnici koji omogućuju brzu interakciju s potrošačima, odgovarajući na njihove upite u stvarnom vremenu i pružajući preporuke na temelju njihovih upita. 

S druge strane, generativni AI alati omogućuju stvaranje hiperrealističnih prikaza kako proizvodi ili tretmani mogu utjecati na kožu, čime se korisnicima pruža detaljan uvid u rezultate prije nego što donesu odluku o kupnji. 

Upravo kombinacija tih dviju tehnologija budućnost je kozmetičke industrije jer neprekidno isprobavanje kozmetičkih proizvoda i tretmana na slijepo može samo pogoršati stanje kože i dovesti do frustracija. Velikim kozmetičkim tvrtkama postaje jasno da je ključ dobrog poslovanja informirati svoje kupce o tome što je najbolje za njihovu kožu, ali na temelju njihovih stvarnih potreba i problema s kojima se suočavaju. 

Naravno da kozmetički proizvodi i tretmani trebaju ostati izvor zabave i inspiracije za sve koji u njima uživaju. Ali dok isprobavate najnoviji proizvod protiv starenja kože ili razmišljate o još jednom kozmetičkom tretmanu protiv hiperpigmentacija, ne zaboravite da je ključ zdrave kože pametan i informiran odabir proizvoda – a u tome Vam može pomoći upravo AI.

PHOTO: PEXELS