Upoznajte Lea Vinkovića, kreativnog direktora osječke kreativne agencije STUDIO 33 i voditelja marketinga Nogometnog kluba Osijek. Leo nam je otkrio svoju fascinantnu karijernu priču, koja je započela freelance radom na projektima tijekom studija u Zagrebu, a danas uključuje rad na ključnim projektima poput brendiranja za lokalne i međunarodne klijente. Posebno je ponosan na projekte u kojima je sudjelovao od samog početka, stvarajući brendove i strategije, poput poznatog proizvoda Jedna rakija. Njegova povezanost s Nogometnim klubom Osijek posebno se ističe, s obzirom na to da je odrastao uz klub, a sada doprinosi njegovom vizualnom identitetu. Osim poslovnih projekata, aktivno sudjeluje u humanitarnim akcijama kroz rad u Rotary klubu, a u privatnom životu voli eksperimentirati s novim hobijima, poput usavršavanja recepta za tijesto za pizzu ili njege travnjaka, čime unosi balans i opuštenost u svoju svakodnevicu.
Jedan od ključnih trenutaka u mom karijernom putu bio je freelance rad na raznovrsnim projektima tijekom studija u Zagrebu. Ovaj period pružio mi je priliku da kroz praktično iskustvo unaprijedim svoje kreativne vještine, istovremeno gradeći značajnu mrežu poslovnih kontakata koji su kasnije odigrali ključnu ulogu u mom profesionalnom razvoju.
Druga značajna prekretnica dogodila se 2014. godine, kada sam, zajedno s kolegom Igorom Penovićem, pokrenuo kreativnu agenciju STUDIO 33. Osnivanje agencije dalo nam je slobodu da implementiramo vlastitu viziju, odaberemo kreativne stručnjake s kojima želimo surađivati te proširimo svoja znanja o poslovnim aspektima s kojima do tada nismo imali iskustva. Ovaj korak u karijeri bio je ključan za moj razvoj u vođenju timova i upravljanju projektima.
Posljednja, ali jednako važna prekretnica, bila je ponuda za poziciju voditelja marketinga u Nogometnom klubu Osijek. Ova pozicija pružila mi je jedinstvenu priliku da primijenim svoje organizacijske, kreativne i komunikacijske vještine u specifičnom okruženju sportskog marketinga. Rad unutar velikog sustava, kao što je nogometni klub, dodatno je izbrusio moj stil vođenja, razvijajući moju sposobnost prilagodbe i rješavanja izazova u dinamičnom okruženju.
Kako biste opisali jedinstvenu kulturu svoje organizacije u tri riječi i kako se ona odražava na svakodnevni rad Vašeg tima?
Kreativnost, posvećenost i inovativnost tri su ključne vrijednosti koje definiraju našu organizacijsku kulturu. Kreativnost je temelj svega što radimo, omogućujući nam da stalno pronalazimo nove, svježe pristupe u rješavanju izazova i isporuci vrhunskih projekata našim klijentima. Posvećenost se ogleda u tome što svaki član tima ulaže maksimalne napore kako bi osigurao da naši projekti nadmaše očekivanja, dok istovremeno svakodnevno ispunjavamo zadatke i zahtjeve klijenata s visokim standardima kvalitete. Inovativnost nas stalno potiče na unapređenje, bilo kroz primjenu novih alata ili istraživanje aktualnih dizajnerskih trendova. Naša kultura se u svakodnevnom radu tima odražava kroz otvorenu komunikaciju, razmjenu ideja i međusobnu podršku. Često raspravljamo o novim kreativnim rješenjima, glazbi ili osobnim iskustvima, što dodatno inspirira i motivira naš tim za daljnji rad i stvaranje.
Koju ste ključnu lekciju o vođenju i liderstvu naučili izvan poslovnog svijeta, bilo iz osobnog iskustva ili od mentora?
Jedna od najvažnijih lekcija koju sam naučio izvan poslovnog svijeta odnosi se na značaj organizacije i sistematičnosti. Kreiranje učinkovitih poslovnih procesa i kontinuirano usavršavanje pokazali su se ključnima za moj osobni razvoj i stil upravljanja. Također, spoznao sam koliko je važno imati čvrstu pravnu podršku i pouzdan knjigovodstveni servis, kako bi poslovanje ostalo stabilno i usklađeno s važećim propisima. Uz to, održavanje kvalitetne komunikacije i odnosa s klijentima, kao i iskrena i otvorena komunikacija s timom, pokazali su se presudnima za dugoročni uspjeh i održavanje pozitivne radne atmosfere.
Koja Vas je životna filozofija vodila kroz život i karijeru, i kako se ta filozofija odražava na način na koji vodite svoju organizaciju?
Moja životna filozofija temelji se na predanosti radu i strasti prema onome što radim. Iako rad do kasno u noć i stalna dostupnost klijentima možda nisu idealni, to je način na koji najbolje funkcioniram. Sretan sam što volim svoj posao i uvijek pronalazim unutarnju motivaciju za daljnji rad i napredak. Kontinuirano učenje i osobni razvoj, bilo na profesionalnom ili privatnom planu, prirodni su mi procesi, a kroz svoj primjer nastojim inspirirati članove tima da stalno teže poboljšanju i rastu.
Kada ste posljednji put isprobali nešto potpuno novo i izvan svoje zone komfora?
U poslovnom smislu, jedan od većih izazova bilo je učenje dizajna i razvoja web stranica na platformi Webflow, što je svakako bilo izvan moje zone komfora. Ipak, uspio sam samostalno kreirati web stranicu za STUDIO 33. Iako razvoj nije moje primarno područje, uspješno sam savladao ovu vještinu, a kasnije je i komercijalno iskoristio, što mi je donijelo veliko zadovoljstvo. Često volim isprobavati nove alate ili testirati tehnologije koje mogu biti korisne u poslovnom i privatnom životu. Primjerice, trenutačno učim kako napraviti savršeno tijesto za pizzu i kako održavati besprijekoran travnjak, što me osobno veseli, a također raduje moju obitelj i prijatelje. 🙂
Koja je Vaša omiljena tehnika za motiviranje tima u teškim trenucima?
Moja omiljena tehnika motiviranja tima je pokazati da mi je stalo i aktivno se uključiti u proces. Svojim komentarima ili iskustvom nastojim potaknuti barem mali pomak koji može otvoriti nove perspektive i potaknuti dublje razmišljanje ili nove kreativne smjerove. Također, često organiziram opuštena okupljanja poput zajedničkog ručka ili pića, kako bi se tim odmaknuo od trenutnih izazova. Taj mali predah često donosi izvanredne rezultate, jer u opuštenoj atmosferi problem sagledavamo iz drugačije perspektive i spontano dolazimo do rješenja. Ovakav pristup ne samo da pomaže u vraćanju fokusa, već značajno podiže moral i kreativnost tima.
"Uživam šetati gradom i primjećivati restorane, kafiće i tvrtke koje smo brendirali. Na taj način doprinosimo poboljšanju vizualne kulture i percepciji Grada Osijeka, što me iznimno čini sretnim i ponosnim."
Kada ste se posljednji put “igrali” s kreativnim alatima ili tehnikama, uključujući AI, kako biste riješili neki poslovni problem?
Kao i mnogi, često posegnem za AI alatima kada nedostaje vremena, kako bih ubrzao istraživanje ili pojednostavio sažimanje velikih količina informacija. AI koristim kao asistenta koji mi omogućuje bržu obradu podataka, prevođenje ili izradu jednostavnijeg sadržaja, što smatram iznimno korisnim. Testirao sam i razne kreativne alate kako bih ispitao njihove funkcionalnosti i mogućnosti, osobito one koje bi mogle ubrzati dio manualnih procesa, poput obrade fotografija, povećanja formata ili razrade dodatnih kadrova u ilustracijama. AI vidim kao alat za podršku – pomaže mi u širenju perspektiva i ubrzavanju procesa, no konačne odluke i rješenja uvijek dolaze od ljudskog faktora, iskustva i kreativnosti. AI mi pomaže pri rutinskim zadacima, oslobađajući mi vrijeme i resurse da se posvetim onome što je zaista ključno – kreativnom dijelu posla.
Na koji ste projekt ili suradnju najponosniji?
Teško je izdvojiti jedan projekt, jer svaki od njih nosi svoju posebnost. Ipak, ako moram izdvojiti, to bi bili projekti za klijente koji su krenuli od nule – gdje smo osmislili ime brenda ili proizvoda, razvili strategiju, dizajnirali ambalažu i vizualni identitet te pružali savjetodavnu podršku u prodajnim aktivnostima. Danas su ti proizvodi prisutni na policama trgovina, dobro se prodaju i osvajaju nagrade, kako za dizajn, tako i za kvalitetu, primjerice projekt Jedna rakija. Posebno sam ponosan na dugogodišnju suradnju s Nogometnim klubom Osijek, u kojem sam odrastao, trenirao i za koji navijam. Raditi za klub i vidjeti ljude na tribinama kako nose dresove, majice i šalove koje smo dizajnirali, za mene je izvanredna čast. Uživam šetati gradom i primjećivati restorane, kafiće i tvrtke koje smo brendirali. Na taj način doprinosimo poboljšanju vizualne kulture i percepciji Grada Osijeka, što me iznimno čini sretnim i ponosnim.
Da li ste uključeni u još neke projekte van poslovne domene? Poput side business-a ili dodatnih investicija; bilo vremenskih ili novčanih, u neke specifične interese?
Izvan poslovne sfere, aktivno sam angažiran u Rotary klubu, gdje sudjelujem u humanitarnim projektima. Kroz razne inicijative, naš cilj je pružiti podršku lokalnoj zajednici i doprinijeti tamo gdje je pomoć najpotrebnija. Ova vrsta angažmana omogućuje mi da se fokusiram na šire društvene ciljeve i doprinesem pozitivnim promjenama u društvu.
Imate li neku knjigu, podcast ili konferenciju za preporučiti?
Od knjiga bih izdvojio The Elements of Typographic Style, The Win Without Pitching Manifesto, The Brand Gap, The Psychology of Graphic Design Pricing i Profit First. Što se tiče podcasta, u posljednje vrijeme ih rijetko slušam, no od konferencija bih svakako preporučio Awwwards konferenciju. Posjetio sam je u Amsterdamu neposredno prije izbijanja pandemije COVID-19, a to je bilo vrlo inspirativno, edukativno i korisno iskustvo.
Koja je najvrjednija edukacija na kojoj ste sudjelovali?
Najvrjednija edukacija za mene bio je Studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Iako se često zanemaruje važnost formalnog obrazovanja, s vremenom shvatiš koliko te studentske godine oblikuju u profesionalnom smislu. Kroz taj studij stekao sam ključne vještine, kao što su prezentacija projekata, javni nastup, rad kroz različite procese i metodologije, te značaj praktičnih radionica. Te su mi vještine bile temelj daljnjeg razvoja i pružile snažne osnove koje i danas primjenjujem u svom radu.
Možete li preporučiti nekog poslovnog influencera ili stručnjaka iz industrije čiji rad pratite?
Pratim rad više stručnjaka iz industrije koji me inspiriraju na različite načine. Jedan od njih je Chris Do, osnivač The Futur, čiji sadržaj o dizajnu i vođenju kreativnih timova nudi izuzetno korisne savjete koje često primjenjujem u svakodnevnom radu. Michael Janda također je vrlo zanimljiv. Njegovi savjeti o vođenju kreativne agencije i poslovnim aspektima dizajna, poput određivanja cijena, upravljanja projektima i odnosa s klijentima, izuzetno su korisni. Jessica Walsh svojim inovativnim pristupom neprestano pomiče granice u dizajnu, dok od domaćih stručnjaka pratim rad Saše Tenodija. Ovi profesionalci svojim radom i iskustvom pomažu mi da ostanem u toku s najnovijim trendovima i praksama, te da kontinuirano razvijam i sebe i svoj tim.
Koji je Vaš sljedeći poslovni ili osobni cilj?
Moj sljedeći poslovni cilj je daljnji razvoj agencije s naglaskom na specijalizaciju u određenim segmentima dizajna. Planiram kontinuirano podizati kvalitetu usluga koje pružamo te proširiti poslovanje na nova tržišta. Također, želim posvetiti više vremena strateškom planiranju kako bismo osigurali dugoročni rast i održali inovativnost.