Svi oni koji su trenutačno aktivni na tržištu rada, bilo da traže posao ili samo žele promjenu, svjedoče da se potraga za novim radnim mjestom pretvorila u žestoku borbu među ogromnim brojem kandidata. To je naročito vidljivo u IT sektoru koji je cvjetao u postpandemijskom razdoblju kada je postalo sasvim uobičajeno raditi od kuće ili kombinirati rad od kuće s povremenim odlascima u ured. Rezultat toga je hiperprodukcija radne snage koja na trenutačnom tržištu teško dolazi do posla. No, nisu samo posloprimci ti koji se nalaze u problemu – pred poslodavcima je izazov filtriranja brojnih prijavnica za posao i pronalaženja idealnih kandidata. Do nedavno je sav taj opsežan posao obavljao HR, no razvojem AI alata stigao je odgovor i na njihove muke. Danas se sve više velikih tvrtki poput Unilevera, Hiltona, L'Oréala i Goldman Sachsa okreće umjetnoj inteligenciji pri procesu zapošljavanja novog kadra.
Kada poput Unilevera imate oko 170 000 zaposlenika, jasno je da su dobra organizacija i upravljanje ključ uspjeha. Forbes navodi kako je britanski gigant nedavno objavio da su u suradnji s Pymetricsom, stručnjacima za AI regrutiranje, kreirali online platformu koja omogućuje procjenu kandidata iz udobnosti njihova doma. Proces se sastoji od dvaju koraka: u prvom se kandidati procjenjuju na osnovi rezultata ostvarenih u igrama koje služe za testiranje njihovih vještina, sposobnosti logičkog razmišljanja i sklonosti riziku. Drugi je korak slanje videointervjua koji se također strojno analiziraju, a rezultat je gotov popis kandidata koji se uklapaju u zahtjeve tvrtke. S obzirom na to da se za radna mjesta u Unileveru godišnje prijavi oko 1,8 milijuna kandidata jasno je da su AI alati postali nezamjenjivi kada su u pitanju procesi zapošljavanja.
Slične online platforme budućnost su regrutiranja novog kadra svake ozbiljnije tvrtke. Ne samo da štede vrijeme time što više nema potrebe za pregledavanjem ogromnog broja životopisa, motivacijskih pisama i online obrazaca već i predstavljaju značajnu uštedu resursa jer više nema potrebe za cijelim timom regrutera.
O uštedi vremena svjedoči i kozmetički div L’Oréal koji za intervjue od nedavno koristi chatbot Mya tvrtke StepStone. Alat radi tako da postavlja specifična pitanja kandidatima, a zatim analizira njihove odgovore, procjenjujući njihov vokabular, sadržaj i strukturu rečenica. Ono što je zanimljivo je da čak 92 % kandidata koji nisu prošli u sljedeći selekcijski krug navode kako im je cjelokupno iskustvo pozitivno – što samo dodatno potvrđuje da su takvi stručni, objektivni i koncizni selekcijski procesi budućnost tržišta rada.
Vjerujemo da će se većina vas složiti da je traženje posla stresan i dugotrajan proces kojeg dodatno otežavaju specifični zahtjevi svakog poslodavca. No, često zaboravljamo da se s druge strane nalaze tvrtke koje često imaju ograničen kadar u odjelima ljudskih potencijala, a navala na jedno radno mjesto višestruko je neproporcionalna broju djelatnika zaduženim za selekcijski proces. Kako bi i jedna i druga strana bile zadovoljne i uštedjele vrijeme, ali i novac, sve veći potencijal AI tehnologije i razvoj alata koji pomažu pri odabiru kandidata budućnost su traženja novih zaposlenika. Ili je možda bolje reći sadašnjost – jer na brojnim primjerima vidimo da se divovi svjetskog tržišta već uvelike oslanjanju na umjetnu inteligenciju.